luni, 24 martie 2008

Sedinta Cartier 21.02.2008

In urma centralizarii chestionarelor primite de locuitori in Foaia Mica ei au putut sa-si exprime in scris si sa aduca la sediul OU trei probleme majore cu care se confrunta ca locuitori ai Centrului Istoric.

La sedinta au luat parte 14 locuitori ai Centrului Istoric Sibiu dintre care 11 au fost persoane noi.

Sedinta s-a deschis cu o prezentate PowerPoint de catre Calin a obiectivelor, activitatilor, scopului Observatorului Urban, s-a explicat celor prezenti motivul care a stat la baza infiintarii Asociatiei de Cartier, care sunt obiectivele si scopul noii Asociatii. De asemenea cei prezenti au fost informati de stadiul in care se afla legalizarea actelor constitutive ale asociatiei.

Calin le-a explicat ca Asociatia nu are rolul de a colecta taxele si ca ea se va ocupa cu ameliorarea locuirii in Centrul Istoric.

Cei prezenti au fost informati de modul in care se aleg cei care vor conduce asociatia, cum pot sa se inscrie ca membrii si ca Observatorul Urban va avea rolul de facilitator de intalniri si va pune la dispozitie sediul pentru intalniri/sedinte. (vezi Anexa 1 prezentarea PowerPoint)

Au fost prezentate problemele care au reiesit din centralizarea chestionarelor, astfel, Renovarea imobilelor, Accesul auto si Poluarea fonica fiind principalele nemultumiri ale localnicilor. Aceste teme au fost abordate pe larg in cadrul intalnirii. Celelalte probleme au fost enuntate si vor fi discutate la urmatoarea intalnire. Problemele enuntate de mai putini locuitori au fost: probleme de ordine publica; inmultirea ciinilor comunitari; lipsa spatiilor de joaca; problema antenelor parabolice interzise de primarie; curatenie; lipsa consultarii publice pe problemele zonei din partea primariei; problema curateniei dupa ciini cu stapan; contorizarea si separarea utilitatilor si refacerea lor.

In urma unui demers facut de catre locuitorii din str. N. Balcescu catre Consiliul Local Sibiu (vezi Anexa 2) privind scoaterea taxei auto pentru locuitori s-a decis continuarea si imbunatatirea acelui document, se vor folosi cele 40 de semnaturi la care se vor alatura si semnaturile si altor locuitori ai Centrului Istoric. Cererea celor 40 a fost respinsa de primarie cu simpla motivatie ca aceasta e hotararea de consiliu, desi petitia respectiva argumenta ilegalitatea hotararii de consiliu. Petitia a fost adresata Consiliului Local si primarului si raspunsul a fost primit de la un sef serviciu domeniu public si parcari.

S-a mai precizat de catre locuitori ca bariera care se afla la Imparatul Romanilor este ilegala. Aceasta pariera este monatata de cei de la Imparatul Romanilor pe domeniul public (in contradictie cu normele legale in vigoare privind libera circulatie pe drumurile publice si a celor privind blocarea drumurilor publice). Locuitorii de pe Str. Balcescu care vor sa ajunga cu masina acasa prin Str. Xenopol fiind blocati de bariera. Ca sa treaca li se cere “spaga” de angajatul Imparatul Romanilor care opereaza bariera.

In saptamana 25-29.02.2008 se va redacta petitia privind accesul auto in Centrul Istoric, mai multi locuitori vor consulta petitia, de asemenea se va completa tabele pe fiecare curte din zona cu cei ce sustin acest demers si vor fi anexate petitiei. Petitia va contine problemele zonei cat si posibile solutii. Petitia va fi depusa la Consiliul Local, Primarie si Prefectura. La Prefectura se va cere verificarea legalitatii Hotararii de Consiliu Local privind accesul auto in Centrul Istoric aceasta fiind discriminatorie.

Eni a redactat, tiparit si multiplicat un tabel nominal care a fost dat spre completare catre fiecare participant care se va implica in urmatoarele 5 zile de colectarea cat mai multor semnaturi din care sa rezulte ca locuitorii doresc scoaterea taxei auto al celor ce locuiesc in Centrul Istoric. Eni se va ocupa de colectarea acestor tabele, unii locuitori vor aduce personal tabelele.

Petitia va fi inaintata apoi si presei si se va face o campanie in presa locala pentru intelegerea problemelor cu accesul auto in zona. In caz de solutionare negativa a tuturor institutiilor cetatenii se vor adresa in instanta.

Dna Berghezan s-a oferit sa redacteze petitia privind Poluarea fonica, doamna se va consulta cu dl Oancea pentru realizarea acestui demers . Vor nota atat problemele cu care se confrunta cat si posibilele solutii.

De asemenea s-a mai discutat pe scurt si despre :

- situatia caselor care sunt in pericol de prabusire. Cetatenii doresc sa existe in cadrul Primariei un departament care sa se ocupe cu verificarea rezistentei constructiilor, pana in prezent GTZ a oferit astfel de expertize.

- Calin le-a explicat care sunt avantajele si dezavantajele de a fi considerat patrimoniu UNESCO.

- Cei prezenti si-au exprimat nemultumirile privind interzicera antenelor parabolice si Calne le-a prezentat o posibila actiune de intreprins mai intai petitionara prin care Primaria sa negozieze cu firmele de cablu TV oferirea aceluiasi pachet ca cel oferit prin Antene Parabolice la acelasi prêt pt locuitorii zonei unde antenele sunt interzise. De asemenea locuitorii doresc ca interdicitia sa se aplice tuturor, inclusiv Primariei care are montate antene tip parabolic in Piata Mare si Piata Mica pentru acces internet.

- Si-au manifestat ingrijorarea cu privire la existenta tevilor de gaz care se afla sub pamant si sunt in pericol de fisurare. S-a ridicat si problema lipsei contorizarii separate la apa si cea a canalizarii in Str. Ocnei. Aceste ultime probleme si altele vor fi discutate la intalnirea viitoare.

Urmatoarea intalnire va avea loc pe 4.03.2008, ora 17 la Observtorul Urban..

Niciun comentariu: